Kako so učenci spoznavali algoritme?

Projekt MARiNKA (Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti) je raziskovalno-aplikativni projekt, ki uvaja temeljne vsebine računalništva in informatike (RIN) v osnovnošolski pouk. V projektu sodelujejo Univerza na Primorskem (FAMNIT in Pedagoška fakulteta), Univerza v Ljubljani (Fakulteta za računalništvo in informatiko) in deset osnovnih šol iz različnih delov Slovenije, med katerimi je tudi Osnovna šola Prežihovega Voranca. Glavni cilj projekta je opremiti učence s ključnimi znanji računalništva in informatike za prihodnost in jih spodbuditi, da postanejo ustvarjalci inovativnih digitalnih rešitev. Na šoli so v projekt v dveh inovativnih oddelkih vključeni učenci 6. in 7. razreda.

V okviru prvega dela prve izvedbe, ki je potekala 13. 1. 2025, so učenci spoznavali, kaj so algoritmi. Najprej so izpolnili anketo o računalniškem predznanju ter z učiteljico in učiteljem poiskali že znane primere algoritmov iz vsakdanjega življenja (npr. kuhanje, igre s kartami, reševanje izrazov pri matematiki …). Ko so učenci osvojili pojma algoritem (je zaporedje ukazov, s katerimi opravimo določeno nalogo) in program (algoritem, zapisan tako, da ga razume računalnik oziroma digitalna naprava), so se lotili aktivnosti, ki je potekala na tleh na črni foliji z mrežo. Učitelj/ica je na tablo zapisal/a veljavne ukaze in učenec se je postavil na označeno izhodišče na mreži. Ostali učenci so z ukazi vodili učenca na mreži po poti do skrivnostnega paketa. Po večkratni ponovitvi aktivnosti je na učnih listih sledilo reševanje podobnih nalog z zapisovanjem zaporedij ukazov.

Drugi del prve izvedbe, ki je potekal 14. 1. 2025, so si učenci ogledali videoposnetek, kako lahko programiramo robotsko miško, in nato primerjali predstavljene ukaze za usmerjanje robotske miške z aktivnostmi na mreži predhodnega dne. Tako so učenci najprej ponovili učno snov prvega dela o algoritmih in programih. Sledilo je delo z učnim listom, s katerim so učenci spoznavali, da se ukazi razlikujejo, če programiramo v ravnini (dve dimenziji; premikamo se glede na opazovalca, ki gleda iz ptičje perspektive) ali v prostoru (tri dimenzije; premikamo se glede na osebo, ki hodi po poljih). V zaključnem delu je bilo učencem na spletnem portalu Pišek prikazano, kako programirajo z delčki in pri tem sestavljajo programe iz ukazov, nakar je sledilo samostojno reševanje izbranih nalog na spletnem portalu Pišek (npr. https://pisek.acm.si/contents/4907-905475276192595697-1211536570574997293-1406670246764682841/).

Zadnje novice
Vse novice
Skip to content