Učenci so spoznavali delovanje računalnikov

Pri drugi izvedbi, katere prvi del je potekal 17. 2. 2025, so se učenci lotili spoznavanja delovanja računalnikov. Za uvod so ob zemljevidu računali čas kolesarja Brina, ki ga je potreboval za pot od Bohinja do Postojne, ter nato svoj izračun primerjali z izračunom storitve »Google zemljevidi«. Učenci so ugotovili, da je pot do rešitve natančnejša in hitrejša z uporabo digitalne naprave, in navedli še druge primere, kjer je uporaba digitalne naprave natančnejša in hitrejša od analogen (digitalna tehtnica, digitalni termometer …). Sproti so reševali učni list.

Ob nadaljnjem izpolnjevanju učnega lista so učenci spoznavali, katere vhodno-izhodne naprave lahko priključimo na računalnik (tipkovnica, miška, zvočniki, projektor, tiskalnik …) in katere so ključne komponente, ki sodijo pod strojno opremo računalnika. Pri demonstraciji je bil uporabljen posnetek »Arhitektura računalnika«. Tako so učenci spoznavali razliko med strojno in programsko opremo računalnika. Sledilo je delo v skupinah, v okviru katere je morala vsaka skupina na računalnik pravilno priključiti tipkovnico, miško, monitor, napajanje in internetno povezavo. Naloga je bila končana, ko so učenci vklopili računalnik in odprli šolsko spletno stran.

V okviru drugega dela druge izvedbe, ki je potekal 18. 2. 2025, so učenci najprej ponovili učno snov predhodnega dne. Nato so bili seznanjeni z dejstvom, da so podatki v računalniku zapisani v dvojiškem sistemu. Spoznali so, kaj je bit in da le-ta ima lahko dve vrednosti. Učencem je bilo pojasnjeno, da so podatki v računalnikih zapisani kot zaporedje bitov. Učitelj je izbral pet učencev, ki so z velikimi kartami prikazali, kako lahko prikažemo števila od 0 do 31 s petimi kartami, na katerih so narisane pike. Učenci so nato s prsti ene roke prikazovali števila v dvojiškem sistemu. Učitelj je nato učence razdelil v štiri skupine in jim predstavil aktivnosti na posameznih postajah. Na vsaki postaji so bili učenci 10 minut, v okviru katere so se urili v pretvorbi števil iz desetiškega v dvojiški številski sistem ter v pretvorbi črk v dvojiški številski sistem in obratno. Na prvi postaji so učenci pretvarjali slike belih in črnih polj v dvojiški zapis, to pa v desetiško število in obratno. Na drugi postaji so igrali igro spomin tako, da so morali poiskati pare števil, zapisanih v dvojiškem številskem sistemu in v desetiškem številskem sistemu. Na tretji postaji so učenci na učni list zapisali zaporedje znakov v dvojiškem številskem sistemu, ki so ga še pretvorili v desetiško število in nato še s pomočjo tabele v črke. Na četrti postaji so učenci na računalnikih igrali računalniško igro Dvojiški (binarni) sistem.

Zadnje novice
Vse novice
Skip to content