35. območni otroški parlament

35. OBMOČNI OP se je odvijal 5. 2. 2025 na naši šoli od 9.  do 12. ure.

Parlamenta se je lahko udeležilo od 5 do 7 delegatov iz vsake šole. Naš šolski OP so zastopali naslednji izvoljeni predstavniki: Sergej M. (5.B), Lena J. (5.B), Zoja R. (6.A), Lev T. (6.B) in Amelie C. (9.C). Ob tem bi jih želeli pohvaliti in se jim hkrati zahvaliti za uspešno zastopanje naše šole.

Za 35. Mestni OP, ki se bo odvijal 12. 3. 2025 v Mestni hiši Ljubljana, je bila kot predstavnica naše šole izbrana Zoja R. (6.A).

DNEVNI RED 35. Območnega OP:

  • 9.00-9.05: Uvodni pozdrav;
  • 9.05-10.15: Imenovanje delovnega predsedstva;
  • Razdelitev v skupine in delo po skupinah.*
  • 10.15-10.45: Odmor
  • 10.45-11.45: Poročanje po skupinah;
  • Razprava.*
  • Oblikovanje sklepov.*
  • 11.45-12.00: Predstavitve predstavnikov mestnega OP in volitve:
  • • en predstavnik območja Centra za OV, ki bo zastopal Center tudi na regijskem OP in nato na nacionalnem OP,
  • • ter dva namestnika OV.
  • 12.00: Zaključek parlamenta.

*Učenci so se pogovarjali o izboljšavah šolskega sistema:

Odnosi in sodelovanje.

  • Konflikti so del odraščanja.
  • Povečano nespoštovanje učencev do učiteljev na predmetni stopnji.

Rešitve.

  • Učenci bi si lahko sami izbrali kazen (na primer pleskanje sten).
  • Pomoč hišniku in čistilki.
  • Skleneš pogodbo in se odločiš kaj, boš počel.
  • Poseben prostor za umik iz razreda za nagajive učence.

Šola in šola.

  • Dnevi dejavnosti med šolami.
  • Športne igre.
  • Izmenjava učiteljev in učencev za en teden ali za en dan.

Učenčev odnos do dela.

  • Preusmerjanje od želje po dobrih ocenah do želje po dobrem znanju.

Učenec in učenec.

  • Od prvega razreda grajenje odnosov in priprava skupnih projektov (niso za oceno).
  • Odnosi med fanti in puncami.
  • Več ur oddelčne skupnosti.
  • Igre, da se učenci povezujejo.
  • Debate.

Učenec in učitelj.

  • Več možnosti za pogovor.
  • Enakovreden odnos do vseh učencev.
  • Medsebojne spoštovanje.

Šola in starši.

  • Možnost za več komunikacije, dogodki, pogovorne urice.
  • Predstavitev učnega načrta staršem.
  • Dan odprtih vrat za starše.
  • Obvezen prihod na govorilne ure vsaj dvakrat na leto. Možnost, da pride na govorilne ure tudi učenec.

Oddelek in oddelek.

  • Mešane športne igre med oddelki in generacijami.
  • Skupni odmori ali OPB različnih generacij.
  • Družabne igre, učni prijatelj, prostovoljstvo, skriti prijatelj.

Šola in skupnost.

  • Povezovanje z domom starejših občanov, različnimi društvi in organizacija dobrodelnih dogodkov.

Učne vsebine in šola za življenje.

  • Novi predmeti, na primer finančna pismenost.
  • Slepo tipkanje oziroma računalništvo.
  • Preživetje v naravi.
  • Živalstvo.
  • Več delavnic šol v naravi in različnih taborov.
  • Več kuhanja pri gospodinjstvu od četrtega do devetega razreda.
  • Več odmorov za gibanje oziroma daljši odmori.
  • Oddelčna skupnost. Naj se ne meša s predmetom razrednika, namenjena naj bo reševanju problemov. Tema: na primer splošna življenjska razgledanost. Več časa za oddelčno skupnost.
  • Poklicna usmerjenost (kot v devetem razredu) v okviru oddelčne skupnosti že v nižjih razredih predmetne stopnje.
  • Slovenščina: manj slovnice, več izobrazbe o tem, kako pisati spise, več poezije, več učenja o domačih sodobnih in starejših pesnikih in pisateljih.
  • Finančna pismenost: obresti, davki, ravnanje z denarjem.
  • Prva pomoč mesečno oziroma redno obvezno v sklopu predmeta praktične vaje.
  • Matematika: kako funkcionalno uporabiti matematično snov.
  • Kuhanje: naučiti se želimo kuhati različne obroke, lahko tudi težje.
  • Nepremičnine: kako najti nepremičnino v sodobnem času, kako se osamosvojiti?
  • Splošna politična razgledanost: debate v sklopu oddelčne skupnosti.
  • Drugo: digitalna pismenost, varnost, evakuacija, spletna varnost.

Metode in načini poučevanja.

  • Zabavne ure. Več pouka na prostem, več dni dejavnosti, več govornih nastopov, pouk preko igre medpredmetno sodelovanje (na primer naravoslovje in družba).
  • Portfolio mapa, kjer zbiramo izdelke, manj ocenjevanj, več ocenjevanja v skupinah.
  • Razlikovanje med potrebnim in lenobo.
  • Pozornost.
  • Sledenje učnemu načrtu.
  • Odmori.
  • Šola za življenje.
  • Praksa je nujen del učenja.
  • Iskanje znanja.
  • Uporabna znanja.
  • Strokovnost učitelja.
  • Raznolikost metod, razgovor, razprava.
  • Spodbujanje samostojnosti.
  • Spremembe. Posodabljanje predmetov.
  • Ne preveč stvari naenkrat, razlaga in kratek zapis.
  • Stik z učenci.
  • Svoboda, izbire metode učenja.
  • Svetovna kavarna.
  • Organizacija ur.
  • Gibanje.
  • Spanje.
  • Skupinsko delo za utrjevanje.

Vrednote in odgovornost.

  • Zaupanje: odnos starši in učitelji.
  • Spoštovanje.
  • Sodelovanje.
  • Prijateljstvo.
  • Empatija, sočutje.
  • Odgovornost – vsak odgovarja za svoja dejanja.
  • Popravljanje svojih napak.
  • Vrednote se spreminjajo: nekoč znotraj okvirjev, danes sprejemanje drugačnosti, podpora staršev.
  • Kaj sploh so vrednote? Nekaj, kar nam je pomembno, vrednote so za vsako osebo drugačne.
  • Družina. Podpora in razumevanja.
  • Prijatelj: zaupanje, empatija, potrpežljivost, pomoč.
  • Učitelji: spoštovanje, strpnost, odnosi do učencev.
  • Spoštovanje.
  • Kaj je odgovornost? Odgovarjanje za svoja dejanja, sprejemanje posledic svojih dejanj.
  • Šola. Soočanje s težavami, odnos do dela, sprejemanje posledic za napačno ravnanje, spoštljivost do učiteljev in obratno, pravičnost.
Skip to content